Muzeum Le Bourget

21.12.2014

Pařížské muzeum u letiště Le Bourget sice vystavuje jen polovinu z více než 400 letounů a vrtulníků, které tato státní instituce vlastní, i tak ale nemůže být ani řeč o nějaké neúplné výstavě. Celkem sedm rozlehlých hal a malá venkovní expozice dokážou fotografa upoutat klidně na čtyři hodiny.

Při mé návštěvě jsem do muzea vstoupil z plochy letiště a prvním hangárem, který jsem měl možnost projít, byla expozice dopravního letectví s nadzvukovým Concordem. Ten sice nešel kvůli umístění vyfotit, zato byl přístupný i zevnitř. Při běžném vstupu ale návštěvník začíná v hangáru věnovaném začátkům letectví, kde lze obdivovat první aparáty napodobující stavbu těla ptáků i první létající stroje těžší vzduchu, jako například letoun Antioinette či pozdější méně známé modely Depardussin. Velký dojem vzbuzuje expozice letounů z období první světové války, kde jsou zastoupeny francouzské, německé i britské typy. Nalezneme zde například Voisin Farman, Nieuport 11, Caudron G.4, De Havilland DH.9, Spaad VII, Pfalz D XII anebo vlnitý Junkers J9. Všechny jsou ve výborném stavu, ačkoliv část z nich tvoří úplné repliky. Na pozitivních dojmech to ale nijak neubírá a návštěvník má možnost porovnat jednotlivé konstrukce vedle sebe.

Při mé návštěvě jsem do muzea vstoupil z plochy letiště a prvním hangárem, který jsem měl možnost projít, byla expozice dopravního letectví s nadzvukovým Concordem. Ten sice nešel kvůli umístění vyfotit, zato byl přístupný i zevnitř. Při běžném vstupu ale návštěvník začíná v hangáru věnovaném začátkům letectví, kde lze obdivovat první aparáty napodobující stavbu těla ptáků i první létající stroje těžší vzduchu, jako například letoun Antioinette či pozdější méně známé modely Depardussin. Velký dojem vzbuzuje expozice letounů z období první světové války, kde jsou zastoupeny francouzské, německé i britské typy. Nalezneme zde například Voisin Farman, Nieuport 11, Caudron G.4, De Havilland DH.9, Spaad VII, Pfalz D XII anebo vlnitý Junkers J9. Všechny jsou ve výborném stavu, ačkoliv část z nich tvoří úplné repliky. Na pozitivních dojmech to ale nijak neubírá a návštěvník má možnost porovnat jednotlivé konstrukce vedle sebe.

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


FireGold:

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 15.05.1941 se stalo...
15.05.1941
První vzlet experimentálního proudového letounu Gloster E.28/39, označovaného někdy také jako "Gloster Whittle" nebo "Gloster Pioneer" vybaveného proudovým motorem konstrukce Franka Whittlea.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »